preloader

Kontrast:

Ciao Roma – wycieczka szkolna do Rzymu

Uczniowie na wycieczce w Rzymie

W poniedziałek po 16-godzinnej podróży autokarem, zwiedzaliśmy jedyne w swoim rodzaju miasto na wodzie, Miasto miłości, pasji, zdrady i talentu! Miasto największego i najbardziej niedocenionego przez lokalną społeczność geniusza muzyki, wirtuoza – Antonia Vivaldiego! Zobaczyliśmy m.in. Plac Św. Marka z Bazyliką Św. Marka, Pałac Dożów, znane, ciche, spokojne, pozwalające uciec od tłumów turystów i zakochać się w tym mieście! Niezliczone przejścia mostami, piękne widoki. Gondolierów.

Dzień 3 to wyjazd do Florencji. Z przewodnikiem zwiedziliśmy perły architektury i miejsca narodzin włoskiego renesansu. To miasto artystów, baroku i złota, to największe muzeum pod gołym niebem, niezliczona ilość zabytków i cennych arcydzieł. Byliśmy w Galerii Uffizi – gdzie na 2 kondygnacjach znajduje się ponad 200 000 dzieł sztuki! . Spacerowaliśmy przy m.in. Katedra Santa Maria del Fiore ze słynną czerwoną kopułą, która dominuje nad dachami Florencji, kompleksie architektonicznym San Lorenzo, Babtysterium, Piazza Della Signoria, pomnik dzika, dom Dantego.

Dzień 4 i 5 to z zwiedzania Wiecznego Miasta z Watykanem - Bazyliki Świętego Piotra w której wnętrzach znajdują się arcydzieła włoskich artystów – Michała Anioła, Rafaela Santi czy Gianlorenzo Berniniego, grób św. Jana Pawła II, spacer przez Plac Św. Piotra . Spacerowaliśmy przez antyczne mosty, Zamek Anioła i Zatybrze do Piazza Navona, Pantheonu czy fontanny di Trevi. Podziwialiśmy m.in. Rzym starożytny Koloseum- największa i najstarsza arena świata- Teatr Flawiuszy, Forum Romanum, Palatyn– drugie co do wielkości wzgórza Rzymu. Kapitol, Plac Wenecki z pomnikiem nieznanego żołnierza, pomnik wilczycy. Weszliśmy do Muzeów Watykańskich z Kaplicą Sykstyńską.

Piątek to dzień, w którym dotarliśmy do Asyżu – średniowiecznej perły architektury, miasta w całości zapisanego na Listę Świtowego Dziedzictwa UNESCO. Czas zatrzymał się tutaj, w latach kiedy po ulicach przechadzał się patron miasta- Święty Franciszek. Nawiedziliśmy Bazylikę pw. Św. Franciszka z grobem Świętego i niesamowitymi świetnie zachowanymi freskami z XVII wieku! Zobaczyliśmy Bazylikę Św. Klary z niezwykłym krucyfiksem i grobem świętej. Spacerowaliśmy po mieście, wzdłuż niespotykanej nigdzie indziej średniowiecznej zabudowy, ratusz, kolumny, fotanny i niezliczona ilość sklepów z pamiątkami regionalnymi takimi jak trufle, oliwy z oliwek, skórzane sandały czy aromatyczne przyprawy z Umbrii.

rzym

W każdym z tych przepięknych miast kosztowaliśmy regionalnych specjałów, buszowaliśmy po kameralnych sklepikach.

Jesteśmy wdzięczni rodzicom za sfinansowanie tej przygody, a naszym opiekunom za zorganizowanie wycieczki, poświęcenie prywatnego czasu i opiekę na nami